volg ons op sociale media

Welcom Amsterdam Communicatie Award 2016: de uitslag

Woensdagavond 2 maart vond de drukbezochte jaarlijkse uitreiking van de Welcom Amsterdam Communicatie Award 2016 (WACA 2016) plaats. Een award die werd uitgereikt aan de meest excellente communicatiecampagne uit de metropoolregio Amsterdam. Voor hen die er niet bij konden zijn, hier de uitslag!

 

In aanwezigheid van het nieuwe Welcom-bestuur, de gedelegeerden van de genomineerde campagnes en aanwezige leden, presenteerde de voorzitter van de vakjury, Betteke van Ruler, het juryrapport. Blijkt dat we dit jaar niet alleen een winnende campagne hebben, maar dat er ook een campagne is die een eervolle vermelding krijgt.

De genomineerden

De zeven genomineerden die dit jaar streden om de felbegeerde WACA waren:

  • Campagne FNV Mondiaal
  • Campagne Ponatinib van farmaceut Ariad
  • Campagne Lancering domein .amsterdam
  • Campagne Amsterdamse Fiets Telweek
  • Campagne Grijs, Groen en Gelukkig van IVN
  • Campagne Lancering Jan Evertsenstraat Buurt Coöperatie
  • Campagne iProvo app van het Amsterdam Museum

De jury en de criteria

Deze campagnes werden door de vakjury bestaande uit Betteke van Ruler, Huib Koeleman, Dorien Spaans, Ris van Overeem en Michiel Daalmans beoordeeld op de volgende zeven punten:

  1. Waarom kozen jullie voor deze ambities = wat waren belangrijke kwesties in- en/of extern?
  2. Hoe lagen de verantwoordelijkheden en hoe hebben ze verantwoording afgelegd over de koers en de resultaten?
  3. Wat waren de resources wat menskracht en geld betreft?
  4. Welke stakeholders waren in het geding en hoe werden die erbij betrokken?
  5. Wat was de aanpak?
  6. Wat was (samengevat) het gemeten resultaat van uw campagne?
  7. Waarom is deze campagne een best practice voor vakgenoten?

Runner up: Eervolle vermelding

eervolle vermelding waca 2015.jpg

Na alle evaluaties van de genomineerden was het zover: wie krijgt de de prijs voor beste Amsterdamse campagne in 2015? Dat bleek nog niet eenvoudig, want 2 van de 7 waren erg gelijkwaardig. Omdat het nek-aan-nek ging volgde een eervolle vermelding voor de runner-up: de iProvo-app campagne van het Amsterdam Museum. De jury was lovend over de campagne en had slechts op te merken dat de aanpak van de campagne niet Provo-achtig was (waardoor het waarschijnlijk wel meer van deze tijd is). Ook vroeg de jury zich af of de campagne niet meer exposure te behalen viel. Maar desalniettemin een zeer geslaagde en prijzenswaardige campagne!

De winnaar van de Welcom Communicatie Amsterdam Award 2016

winnaar waca 2015

Onder luid applaus werd de campagne Lancering Jan Evertsenstraat Buurt Coöperatie gekroond tot winnaar. Het oordeel van de jury luidde: “hoog niveau van uitingen, snel meters gemaakt, knap hoe men zichzelf opnieuw heeft uitgevonden, passend in de trend van de participatiemaatschappij, authentieke stijl, consistent in de customer journey. […] Dat de campagne meer dan is geslaagd was ons duidelijk, zeker wanneer de inhoud nog zacht is, is het knap om zoveel gevolg te vinden.”

Enthousiast kwam de groep afgevaardigden de prijs in ontvangst nemen. “We zijn zeer vereerd. Het is fantastisch dat we deze Amsterdamse prijs gewonnen hebben. Geef om Jan Eef is een mooi project en verdient het om succesvol te zijn. Vergeet vooral niet een aandeel te kopen in Jan Eef!”

Reactie

  • Lesasselo juni, 12 2019
    google

    Cialis Abgelaufen Cialis Kamagra En Ligne Difference Entre Cialis Et Viagra viagra online Cheapest 200mg Viagra

    +10

Reageer op dit bericht

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *