volg ons op sociale media

Terugblik: uitreiking van de Welcom Amsterdam Communicatie Award 2018

Zo vlak voor de Zomervakantie was het zo ver: de uitreiking van de Welcom Amsterdam Communicatie Award 2018 in het Van Eesteren Museum. De jury had het moeilijk, de inzendingen waren immers erg goed. Maar na veel wikken en wegen zijn ze eruit gekomen. De winnaar van de WACA 2018 bleek een (oude) bekende zijn.

Het was een mooie zomerse dag, 5 juli. Het Van Eesteren Museum was de perfecte plek om te zijn: een open museum, middenin de mooie natuur aan het Slotermeer. Onder het genot van een borrel en hapjes kregen we een korte uitleg over het ontstaan van het Van Eesteren Museum. Het doel: het conserveren van het architectonische erfgoed die Cornelis van Eesteren, de architect en planoloog van de tuinsteden, heeft nagelaten.

Dan is het tijd voor de uitreiking. Fairouz Kasri (juryvoorzitter van dit jaar) en Josee Pieper gaven een korte introductie en kondigde vervolgens de winnaar aan: de campagne #ontdekde50plus door communicatie- en PR-bureau De Wolven voor Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) en de Gemeente Amsterdam.  Hierdoor is De Wolven voor de tweede jaar op rij de winnaar van de WACA!

Fairouz Kasri: “De Wolven heeft een belangrijk maatschappelijk issue aan de kaak gesteld. Bovendien was er ruimte voor persoonlijke aandacht en was de campagne stap voor stap goed doordacht.” Deze campagne gaf extra aandacht aan deze groep werkzoekenden, en was zeer succesvol: twaalf vijftigplussers werden gematcht met een bedrijf. Ook kreeg de campagne in april en mei een vervolg, waarin de resultaten van de eerste campagne gebruikt worden om werkgevers opnieuw te inspireren iemand van deze doelgroep in dienst te nemen.

Dit is niet de enige campagne die in het zonnetje werd gezet. Hoewel de campagne voor het condoom gebruik in Dark Rooms van de Ministry of MEDIA niet gewonnen heeft, is het zeker een eervolle vermelding waard, aldus de jury. Het is een belangrijke campagne, met een moeilijk te bereiken doelgroep, maar met een grote impact.

Verder was er nog een leuke extraatje deze uitreiking: de genoemde campagnes kregen ook een 1-jarig begunstigerschap van SWOCC. SWOCC staat voor Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie. Deze stichting verzamelt en ontwikkelt wetenschappelijke kennis over merken en communicatie en vertaalt dit naar de praktijk, via: blogs, columns, publicaties, SWOCC-selectie, symposia en bijeenkomsten. Nieuwsgierig? Bezoek hier hun website.

Na de uitreiking werd er nog gezellig geborreld en genoten van het mooie weer. We zijn benieuwd naar wat voor nieuwe en mooie campagnes er zullen komen voor de uitreiking van volgend jaar…

Nieuwsgierig naar het juryrapport? Download en lees het hier.

Verder heeft De Wolven een uitgebreide persbericht de deur uitgestuurd: lees het hier.

Reactie

Reageer op dit bericht

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *